Artificial and human intelligence through learning: Why industry 4.0 needs a human-centric perspective

Den 10 maj bjöd vi in till det fjärde tillfället i vår webbinarieserie Software inspiration for professionals där Andreas De Blanche diskuterade varför Industri 4.0 behöver ett människocentrerat perspektiv.

Andreas de Blanche är universitetslektor på Högskolan väst och forskar i distribuerade nätverk, simuleringar samt vilket inflytande Industri 4.0 kan ha inom tillverkningsindustrin. Under seminariet den 10 maj presenterade han resultat från det tvärdisciplinära AHIL-projektet.

Det här är en sammanfattning av nyheten på engelska


Software inspiration for professionals

Webbinarieserien Software inspiration for professionals är ett nytt koncept där vi tillsammans med de andra organisationerna i vårt Vinnovafinansierade projekt, Linnéuniversitetet, Mälardalens högskola, Högskolan Väst och Örebro universitet, vill ge deltagarna inspiration och ny kunskap direkt från experter från svenska akademin.

Serien är en del av det Vinnova-finansierade projektet ”Kompetensbehov och kurser för yrkesverksamma inom IT och konkurrenskraftig produktion 2” och speciellt delen learning4professionals.se i projektet. Learning4professionals.se är en plattform med syfte att bidra till yrkesverksammas kompetensutveckling genom att synliggöra kurser speciellt riktade mot yrkesverksamma.

Är du intresserad av att vara med nästa gång? Se mer information om våra kommande tillfällen av serien här:


Nyheter


Swedsoft om ökad kompetens i säkerhetsfrågor vid universitet och högskolor

Swedsoft ställer sig bakom det yttrande som Teknikföretagens har skickat in till Utbildningsdepartementet. I sin remiss skriver Teknikföretagen bland annat:

Kodcentrum ny medlem

Deras uppdrag är att väcka intresse för programmering och bredda bilden av vem som kan koda. De vet att en

Ta del av webbinariet: Multi-Concern Assurance and Compliance in Cybersecurity & Safety

Facebook Twitter LinkedIn Gmail

Swedsoft om framtidens yrkeshögskola

Utredningen med titeln ”Framtidens yrkeshögskola – stabil, effektiv och hållbar” (SOU 2023:31) har under perioden 2022 till 2023 bedrivits med