Handlingar till Swedsoft höstmöte och extra årsmöte 2021

Idag skickade vi ut handlingarna till höstmötet och extra årsmöte 2021. Den 11 november är det dags att blicka framåt och se vad som planeras inför kommande år!

Idag skickades kallelsen till Swedsofts höstmöte 2021 ut till alla medlemmar. Vi kommer även i år genomföra mötet digitalt. Under mötet ser vi framåt mot kommande år genom att besluta verksamhetsplan, budget och avgifter för 2022.Dagordning och handlingar till mötet finns tillgängligt för dig som är intresserad:

Öppet för klimatet

På projektets hemsida kan du hitta ett stort antal utbildningar inom bland annat datavetenskap, cirkulär ekonomi, batteriteknik, råvaror, samhällsplanering och mycket

Årskrönika och julhälsning från Swedsoft

Vi rivstartade vårvintern med workshopen Samling av mjukvarusverige och Software for professionals. På årsmötet valdes Stefan Frank till ny ordförande och till styrelsen tillkom även Tobias Strandh,

Karlstad Universitet ny medlem i Swedsoft

Vi fick en kort pratstund Bestoun S. Ahmed, Associate Professor, atavetenskap (CS) vid Karlstads universitet (KaU). Forskningen inom datavetenskap (CS)

Seminarium: Regeringsuppdraget Digital spetskompetens

Josef Lannemyr är analytiker och projektledare på Tillväxtverket och har lett regeringsuppdraget kompetensförsörjning av digital spetskompetens under 3 års tid.