Software for professionals

Idag presenterar vi vår nya webbinarie serie – Software inspiration for professionals. Med detta nya koncept vill vi, tillsammans med lärosätena som är med i vårt gemensamma Vinnovafinansierade projekt, Linnéuniversitetet, Mälardalens högskola, Högskolan Väst och Örebro universitet ge dig inspiration och ny kunskap direkt från experter från svensk akademi.

Under den nya webbinarieserien får du möjlighet att lyssna på intressanta och aktuella ämnen samt höra om det senaste inom områden relaterade till mjukvaruforskning. En gång i månaden, med start den 8 februari och webbinariet  Industrial Cybersecurity Threats and how to deal with them, kommer du att kunna koppla upp dig för en timme full av ny kunskap och inspiration.

Läs och lär dig mer om kommande tillfällen i serien:

Om Software for professionals

Seminarieserien är en del av det Vinnova-finansierade projektet ”Kompetensbehov och kurser för yrkesverksamma inom IT och konkurrenskraftig produktion 2” och speciellt delen learning4professionals.se i projektet.

Learning4professionals.se är en plattform med syfte att bidra till fortsatt utveckling av industrins kompetensutveckling genom kurser speciellt riktade till yrkesverksamma, och genom att göra kursutbudet från högskolor och universitet lättare att hitta.

coorganizer logos_Software for professionals

Nyheter


Svenska elever är oförberedda på sin digitala nutid och framtid

Sverige har sedan 2010 haft ambitionen att Sverige ska vara ett ledande land inom digitalisering för att säkerställa en kontinuerlig

Ny styrelse i Swedsoft

Styrelsen för verksamhetsåret 2024-2025 valdes enligt nedan. Stefan Frank, Vitellius Invest                  

Desinformation: En utmaning för svenska teknikföretag

Desinformation utgör ett hot mot svenska teknikföretag och deras intressen, både inom landets gränser och internationellt. Det är därför centralt

Swedsoft om ökad kompetens i säkerhetsfrågor vid universitet och högskolor

Swedsoft ställer sig bakom det yttrande som Teknikföretagens har skickat in till Utbildningsdepartementet. I sin remiss skriver Teknikföretagen bland annat: